9:36 de.

Megmenekül, ha egy percen belül csap le az ellenőr – Délmagyarország

– A Boldogasszony sugárúton parkoltam a napokban. 10 óra 00 perckor vásároltam meg SMS-ben a parkolószelvényt – kezdte történetét olvasónk, aki kérte neve elhallgatását. – Nagyon siettem, már az épületben voltam, amikor pár másodperc elteltével megkaptam a visszaigazolást, hogy sikeres volt a jegyvásárlásom – mondta olvasónk, aki nagyon meglepődött, amikor később visszatért az autójához. A parkolóellenőrök ugyanis 10 óra 00 perckor pótdíjfizetési felszólítást – amit a köznyelv csak mikuláscsomagnak hív – helyeztek el az autója szélvédőjén. 3700 forint pótdíj megfizetésére kötelezték.

– Nem értettem az egészet, ezért még aznap bementem a Szepark ügyfélszolgálatára. Megnézték a számítógépen az időpontot, és elmondták, 10 óra 00 perc 2 másodperckor kaptam a büntetést, és 10 óra 00 perc 12 másodperckor kaptam a visszaigazolást a sikeres jegyvásárlásról. Észrevételt, panaszt tettem írásban, és kértem a pótdíj elengedését – mondta olvasónk.

Bárhonnan, bármikor

Szegeden bárhonnan, bármikor lehet SMS-ben parkolójegyet vásárolni. Éppen ez a lényeg: a kényelem és a rugalmasság. Ha valakinek elhúzódik a tárgyalása, nem kell kirohangálnia az autójához, hanem az igazgatói szobából dob egy SMS-t. Majó-Petri Zoltán elmondta, az SZKT elkötelezett abban, hogy az olyan esetek száma, mint amiről olvasónk beszámolt, tovább csökkenjen, és még inkább ügyfélközpontú legyen a szabályozás.

– A közgyűlési rendelet szerint a mobiltelefonos jegyvásárlás akkortól érvényes, amikor a mobilszolgáltató visszaigazolja az eredményes vásárlás időpontját – mondta lapunknak Majó-Petri Zoltán, a Szegedi Közlekedési Társaság ügyvezető igazgatója. A jogszabály azonban nem definiálja az eredményes jegyvásárlás visszaigazolásának másodpercre pontos időpontját, márpedig olvasónk ügyében csak ennek van jelentősége.
– Minden olyan tudomásunkra jutott esetben, amikor a parkolási jogosultság ellenőri lekérdezése és maga a mobiltelefonos jegyvásárlás kétséget kizáróan ugyanabban a percben történt, és ezt az ügyfél 8 napon belül jelezte, kivétel nélkül töröljük a megállapított pótdíjat – hangsúlyozta Majó-Petri Zoltán.

Hogy mennyire gyakoriak a „másodperces” problémák Szegeden? Az ügyvezető szerint olvasónk ügye típuseset, de előfordulása egyáltalán nem tömeges. – A heti átlagos 800 pótdíjazásra 8-10 „percen belüli” észrevétel, panasz érkezik. Tapasztalataink szerint a „percen belüli” ügyek döntő többsége abból adódik, hogy a parkolóhely elfoglalását követően az ügyfél már az autót elhagyva, útközben veszi meg sms-ben a parkolószelvényt, és a visszaigazolásig eltelt időszakban kérdezik le az ellenőrök a rendszerből, hogy van-e parkolójegye az autósnak. A helyszínen intézkedő ellenőr, ha a gépkocsi vezetője megjelenik a megvásárolt és érvényes SMS-sel vagy a parkolószelvénnyel, akkor egy erről készült felvétel mellett abbahagyja az intézkedést – mondta az SZKT ügyvezetője.
 

Minden vélemény számít!

Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com